mandag den 30. maj 2011

Jeg er krukket idag..

Og er slet ikke bleg for at indrømme det!

Men først en stor tak for alle jeres søde kommentarer på mit buket-indlæg. Jeg skal nok lave nogle flere ;-)

Jeg var en tur til det lokale gartneri idag og fik lige mast nogle planter ind i min lille bitte bil:

Godt, det ikke er den bil, vi kører til Kolding i på søndag! 2 ampler og 4 potter, og den var proppet... måtte køre en tur mere efter jord!

Nå, men amplerne var bestemt til udplantning i krukker. Vi fældede et kæmpe lindetræ for nogle år siden, og stubben står tilbage med en klematis plantet i. 2 ringe af træet er blevet gemt og skal udhules yderligere så vi kan plante i dem.

Men indtil da kan man jo bruge dem som piedestaler.

Det er foran vores garagebygning, ved indkørslen. Der manglede lidt farve. Området står lidt på stand-by, for det er her, jeg gerne vil åbne min gårdbutik. I mit hovede er jeg mere end klar til at åbne, men der er jo lige det med finansieringen.... kræver såmænd ikke så meget, men alligevel nok til at jeg ikke bare lige kan gøre det. Ved ikke helt hvordan jeg skal knække den nød, når nu bankerne ikke vil lege med.




9 kommentarer:

  1. Så er da dømt sommer med alle de skønne sommerblomster.

    Hvis du brænder for gårdbutikken, kan du jo starte i lidt mindre omfang, end du egentlig havde bestemt dig for og så stille og roligt udbygge. Måske skal du bare starte med en vejbod ?

    SvarSlet
  2. Håber for dig, at du får den butik "op at stå" - der bliver nok smukke buketter til salg, ku' jeg tro.

    SvarSlet
  3. Ja start i det små, se hvordan det går og udvid lige så stille og roligt. Hvis du virkelig brænder for det, så går din drøm en dag helt sikker i opfyldelse.....helt sikker. Men det er vigtig at du selv tror på det :-)

    SvarSlet
  4. Den nød SKAL da bare knækkes :O)
    Først og fremmest: slip frygten og gør det for dig selv, og nyd hvert et minut.... uanset om der kommer kunder eller ej, sådan gør jeg.

    Tænk: Køber de noget er det godt, for det er fordi de mangler noget. Køber de ikke noget er det godt fordi, så mangler de ikke noget....så alt er godt ;O))

    SvarSlet
  5. Gør det lidt efter lidt... Det er rigtig kvindemanér :) Men på den måde kan man styre, hvor meget man kan tåle at 'ligge inde med'. Og find leverandører, der kan sende fra dag til dag, og hvor du ikke er afhængig af at tage et stort (risikabelt?) parti.

    SvarSlet
  6. Tak for jeres input og tro på mig! - jeg er helt enig - men det er altså startkapitalen til det helt grundlæggende, jeg mangler. Min plan er nemlig også at starte stille op, så jeg kan komme igang for små midler. Men "små midler" er altså ca. 50.000kr. Hm. NÆGTER at give op!!

    SvarSlet
  7. Keep up the good spirit - det skal nok lykkes.
    Prøv at kigge på www.væksthuset.dk - her vil du finde input til at komme videre.

    Ønsker dig så meget held og lykke.

    Mille

    SvarSlet
  8. For søren, en dejlig blog du har:) det er lige, hvad jeg går og laver og savner:)
    Har en bitte have, på måske 400 m2, men er godt igang med at gøre noget ved at alt græsoverflader-stille og roligt bliver haven til farver og nytte. Knus og fortsat det gode arbejde:)

    SvarSlet
  9. Sikke dog nogle dejlige blomster du fik med dig hjem. Skønne farver og ja hvorfor ikke bruge de ringe fra træet til nogle rigtig flotte pedistaler, Skønt med kreative påfund :)

    Ha' en skøn Kristihimmelfarts dag

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at sende mig en hilsen - det luner så dejligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...