torsdag den 2. februar 2012

Vintervandring i haven

Vi er i havens udkant, ved læhegnet mod vest.

I Aldi fandt jeg et sødt, lille foderhus - det fik en gang blå maling, og hænger nu og pynter til gavn og glæde.


Det hænger heroppe ved "skovhytten" som ikke er så skjult her om vinteren. Det er et ca. 9m2 stort lysthus bygget af granrafter og det forhåndenværende søm.  Om sommeren er her dejlig skygge. Klematis og arkitektens trøst skal dække sider og tag - men det har de ikke helt været enige med mig i. I år må jeg prøve at forbedre deres vilkår.

Hytten ligger mellem to rhododendronbede, op ad læhegnet. Foran er stenhøjen, en god jorddynge med stedsegrønt, diverse små-opstammede sager, lavendler og lodden løvefod, lyngfloks og andet godt.

Driv-skuret er fuldt optaget lige nu...

.. ikke mange cm2 er tilovers. Selv metalreoler har sneget sig ind, for det store staude-sånings-ræs er sat ind. Det meste af dette er sået i efteråret - noget er sået for nylig, og endnu mere kommer til...

11 kommentarer:

  1. Hold da op! Du har da godt nok fået sået meget i drivhuset. Sikke mange planter du skal have i haven til foråret - Det bliver en hel fest!

    SvarSlet
  2. Jeg er da også imponeret over alle de stauder du har sået. Det bliver da skønt, når du skal til at plante ud. Har du overblik over, hvor de alle skal stå?

    SvarSlet
  3. Jeg er også vildt imponeret over alt det du har sået. Du må have en stor succes i såning? Jeg vil meget gerne følge med i hvad du gør ved alle planterne, bliver de pottet om? Hvor skal de sættes ud? og hvornår? Det kunne jeg godt tænke mig at vide noget mere om!

    SvarSlet
  4. Sødt lille foderhus, og den blå farve er bare skøn.
    Jeg kan rigtig godt li Skovhytten, der må være dejligt til sommer... og så med udsigt over åbne marker - skønt :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  5. Hold da helt op, hvor har du sået meget allerede. Det bliver spændende at følge :-)
    Det er et sødt lille foderhus, og hvor er jeres skovhytte bare hyggelig. Jeg kan godt forestille mig at der er skønt om sommeren.

    SvarSlet
  6. Ja der er da gang i såningen hos dig. Sødt lille foderhus du har fundet der.
    Glæder mig til at se Skovhytten, når der er lidt blade på træerne omkring.

    SvarSlet
  7. Kære Tulle,

    jeg er vild med din Skovhytte. Kan lige se frodigheden og hulestemningen for mig, når den engang bliver pakket helt ind i arkitektenst trøst. Det bliver et mageløst syn. Jeg elsker hulestemninger i haven. Mon ikke Lille Tulle skal have Mor Tulle med på "udflugt" til Skovhytten til sommer? Det må da være et klart hit! Det lille foderhus er også rigtig sødt. Hørte i nyhederne at mange rødkælke og gærdesmuttere går til i de hårde minusgrader. Jeg fodrer og fodrer på livet løs, for lige netop de 2 fuglearter, sætter jeg meget stor pris på.

    Du har været myreflitting i drivskuret. Er spændt på at se/høre mere til dine staudebørn. Jeg vil så gerne blive dygtig til at formere stauder fra frø. Men jeg kommer ikke rigtig længere end til amøbestadiet. Håber du har meget mere held og forstand i sprøjten.

    Varme knus i vinterkulden

    SvarSlet
  8. Hej Anette !

    Vad fint det måste vara med din Driv-skuret och skovhytten på sommaren ! Det ser verkligen ombonat och charmigt ut !

    Vad roligt att du tycker om mitt växthus ! Jag blev så överraskad, stolt och glad när jag läste ditt inlägg hos Claus ... det skall bli jättespännande !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvarSlet
  9. sikke en fin løvhytte du har der, den bliver skøn når det bliver grønt derude. Godt med lidt fuglefodring, jeg hørte lige i radioen i dag, at hver fjerde småfugl dør her i kulden, de kan simpelthen ikke nå at finde føde nok til at holde varmen - så lad os hurtigt få det lidt lunt igen. Der har nu faktisk ikke været andet end et par solsorte i min have i dag - håber de andre har fundet et godt sted.

    SvarSlet
  10. Kære Tante Tulle - sikke en fin skovhytte og drivskur. Rigtig gode ideer.

    SvarSlet
  11. Jeg er glad for, at du i dette indlæg viser et billede af dit drivskur. Jeg så det jo indvendig i indlægget for i dag, og var ret nysgerrig. Jeg har nemlig arvet nogle vinduer, spørgsmål er om der er nok til et havehus, ellers kan det måske blive et drivskur.
    Skovhytten er også fantastisk, men jeg er bange for min skov ikke er stor nok til sådan en.

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at sende mig en hilsen - det luner så dejligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...