søndag den 2. oktober 2011

Det da løg´n...

Igår og idag er der åbent hus hos løgavleren i Fole - tidspunkterne kender jeg ikke, men vi var der ved 15-tiden igår, og der var masser af folk. Det er på Skovgårdvej 4, Fole, 6510 Gram.

Da markerne blomstrede i foråret, lagde jeg en masse billeder ud, og bestemte mig for nogle sorter, jeg ville købe. Nu er standpunkter jo noget, man kan ændre... så jeg købte:

Jimmy - den er lidt tofarvet, orange/lidt pink

Negrita ( som her på billedet mere ligner Purple Prince... men Negrita er altså mørk lilla)

Jan Reus - som er mørk blod-rød i udspring og bliver mere rødlig med alderen.

Havde egentlig tænkt mig det skulle være lilla/purpur toner.... men så var der lige en blanding med Negrita og Jimmy, som kostede 80kr for en sæk - ca. 110 løg - så det kunne jeg ikke stå for. Og så tilsatte jeg  Jan Reus. Ialt ca. 320 tulipan løg.. Og nogle små allium 80 stk tog jeg.  Ialt ca. 400 løg, for 370kr. 

Løgene skal alle blandes og lægges langs min nye rosen-pergola, så der kommer godt med farve på!


11 kommentarer:

  1. Hej Anette

    Det var godtnok billigt! Hold da op. Kan godt forstå du gik lidt amok. Du er sørme lidt modig. Der kommer smæk på farverne til foråret! :-))

    SvarSlet
  2. Sikke et dejligt røverkøb :-) Og så kan jeg godt forstå, at der går lidt childlike thinking (se link; http://www.haven.dk/hwarticles.asp?x=&detail=24669) i den, når det er løg til de priser.

    Det bliver spændende at se din rosenpergola til foråret :-)

    SvarSlet
  3. Da du skrev om tulipanerne i foråret, var vi nede og se markerne :-)
    Bestemte mig for at køre ned og købe stort ind denne weekend, men.....det bliver så alligevel ikke i år.

    En hushandel kom på tværs, og så må jeg jo pænt vente på, at vi flytter inden der købes mere.

    SvarSlet
  4. Sikke et kup - det bliver da et fantastisk syn :-)

    SvarSlet
  5. waaaaaauuu....hvilket et køb - det bliver da helt fantastisk til foråret :0) Jeg er som du ved helt vild med den der Jimmy.....men kommer nok desværre ikke lige forbi Gram denne gang......glæder mig til at nyde synet hos dig istedet :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  6. Wouw!! Det ser fantastisk ud og nærmest en foræring! Jeg havde håbet at kunne komme derned, men vores "program" hænger desværre ikke rigtig sammen, - så jeg må nøjes med Bilka.. ;o)

    SvarSlet
  7. Super skønne tulipaner:) dem kan man ikke få nok af. God søndag Anne Gine

    SvarSlet
  8. Sikke et kup - heldige dig - løgene du har valgt er vildt flotte. Negrita har altid været min favorit tulipan:o)

    SvarSlet
  9. Det var godt nok billigt :o)

    SvarSlet
  10. Orv mand, den der Jimmy fyr, ham ku' jeg godt tænke mig at kær'ste lidt med, jeg har dog ikke set ham i almindelig handel og vandel. :-)

    SvarSlet
  11. Hold da helt op en masse løg, og dejlige farver. Jeg glæder mig da også helt vildt til at se det flotte syn.
    God lægning :-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at sende mig en hilsen - det luner så dejligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...