onsdag den 12. maj 2010

På en regnvejrsdag vil jeg...



Igår var jeg med min mand på fisketur... Jeg manglede flotte strandsten at male på, så jeg tullede rundt mens han fiskede. Tog lige et par billeder også -er der ikke flot... Det er ved Genner, Sønderballe Strand. I øvrigt fangede han ikke noget..



Det er rigtig surt og gråt idag, og hvis man var pessimist, ville man sige ØV. Men mine nyplantede pudefloks og diverse andre sager er sikkert glade for det!

Jeg har benyttet regnvejret til at gødske mine buxbom. De ser lidt sørgelige ud, gule og kedelige. Jeg håber, gødningen virker... Har ikke heldet med mig når det angår buxbom. Ville så gerne have dejlige, stedsegrønne kugler rundt omkring, men de vil ikke som jeg vil!!! Roserne fik også en håndfuld gødning -ja det er nok lidt sent, men hvad f..., de bruger det jo nok.

Så har jeg rengjort min ene zinkbalje og fyldt lidt vand i. I bunden ligger rengjorte marksten, og når den er fyldt med vand, kommer der en vandhyacint og nogle andre vandplanter i. Jeg kan ikke undvære vand i haven, og i mangel af et større arrangement, er dette en god løsning! Det holder fint sommeren igennem, jeg tilfører lidt frisk vand af og til, men resten klarer planterne. De holdt dog ikke til vinterens frost -men det er nu heller ikke den største investering at købe nye.






2 kommentarer:

  1. hej Tante Tulle. Du hedder nu moster Tulle herovre. Hvordan ser de de vandhyacinter ud, og tror du at de vil kunne klare at være i vores vandpumpe arrangement ?
    knus Søs

    SvarSlet
  2. Hejsa! Vandhyacinter er sådan nogle "kødfulde" knolde, der får lysegrønne kraftige blade. De kan blomstre lyslilla, men det har jeg ikke oplevet. Jeg ved ikke hvordan de har det med uroligt vand, men umiddelbart tror jeg ikke det er et problem, de virker meget robuste. Når jeg har fået lavet mit vand-kar, lægger jeg billeder ind! Knus, MOSTER Tulle ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du tager dig tid til at sende mig en hilsen - det luner så dejligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...