lørdag den 21. august 2010

Uhm.. kræs

Dette indlæg har intet med have at gøre! Jeg er efterhånden så tyk, at jeg ikke kan bøje mig ned til jorden. Har 14 dage til termin, så må siges at være ret højgravid.. Og savner mit havearbejde!

Men når jeg nu ikke kan være praktisk i haven, så kan jeg da i huset! Så det er blevet til en masse mad til fryseren, en masse kager og grovboller.. 


En god omgang grovboller, mums. Har en super opskrift på nogle the-boller, og den opskrift har jeg modificeret med lidt grahamsmel, hørfrø og solsikkekerner... Sunde, men ikke fedtfri.

I kan få opskriften:
480g mel, 100g margarine, 50g gær, 2dl mælk, 50g sukker og 1 æg.

Den kan bages efter opskriften som lynboller, dvs. uden hævning.
Men jeg plejer at tage halvdelen af gæren, lave halvdelen af melet som grahamsmel, og tilsætte solsikkekerner og hørfrø efter behov. Så får de lov at hæve 2x30 min. Mums. 




Men jeg bager også kage! Her er det en kanelkage med kaffe/nødde glasur. Den opskrift kan I nok sagtens finde rundt omkring, det er en klassiker. Nem og lækker.

Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du tager dig tid til at sende mig en hilsen - det luner så dejligt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...